Dag 14 Hawaii naar Japan

Er is eigenlijk niks te melden. We koken om de beurt, we doen onze wachten, de dagen glijden in enorm tempo voorbij. Even niet opletten ’s morgens en het is al weer lunchtijd. En dan fruit om 3 uur (dat mislukt nog wel eens.) Vijf uur borrelen, half zeven eten. En om acht uur beginnen de wachten weer.

Het weer is nog altijd typisch voor de passaat: veel zon, hier en daar een wolkje overdag, of soms misschien half bewolkt en vooral bij donker ook wel met een regenbui. Dan varieert de wind nogal en dat zie je dan op de track. Warm (28-29) maar net prima te doen.

Voor de piekeraars onder jullie: Nee, de storm bij Japan hebben we geen last van. Die is nog minstens 2 weken varen weg, en dan is ie allang weer vertrokken. Maar we houden vooral de volgende storm in de gaten. Die kan nog wel eens zorgen dat we een stuk moeten omvaren. Maar ook dat duurt nog minstens een week. De afstanden hier zijn gigantisch: we moeten nu nog steeds meer dan een hele atlantische oversteek. Ik denk dat ik zo’n atlantische oversteek de volgende keer maar een kippeneindje vind.

Oh ja, en het rijst koken: twee van ons (ahum) lukt dat prima.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.